Multifråga är ett webbaserat system som på ett snabbt och enkelt sätt hämtar uppgifter från flera statliga myndigheters system. Informationen överförs omedelbart och helt elektroniskt och sammanställs på ett överskådligt sätt. Multifråga hämtar information från bl.a. Försäkringskassan, CSN, Pensionsmyndigheten, Migrationsverket, Arbetsförmedlingen, Transportstyrelsen och Skatteverket samt A-kassorna. Det går att få fram detaljerad information om de olika ekonomiska ersättningarna och tillgångarna för en person eller familj.
Multifråga finns numera i två varianter; Multifråga Classic som anänder sig av SSBTEK som underliggande informationskälla och som nyttjas vid öppna ärenden inom Socialtjänsten samt nya MultifrågaXL som är helt rollstyrd och kan användas över hela verksamheten. I MultifrågaXL utvecklas hela tiden informationsinnehållet och vi kan där tillhandahålla t.ex. mer information om bilar, företag och fastigheter.
Ersätter andra abonnemang
Tjänsten sparar tid eftersom allt sköts elektroniskt. Den ersätter också abonnemang på andra avgiftsbelagda funktioner och minimerar behovet av efterkontroller samt minskar felaktiga utbetalningar som beror på ofullständiga uppgifter.
Tjänsten är tillgänglig för samtliga kommuner i Sverige och tillhandahålls av Föreningen Sambruk. För tjänsten finns ett Förvaltningsråd som är den effektiva organisation som svarar för gemensam driftsfunktion, förvaltning och vidareutveckling av systemet. Kostnaden för den enskilda kommunen blir lägre ju fler kommuner som ansluter sig till Multifråga.
Ta del av vilket informationsinnehåll som finns i MultifrågaXL