Support

Ärenden till vår Kundtjänst kan läggas in direkt i vårt support system eller genom att skicka e-post till systemet.

Om du använder vårt system får du en överblick över både pågående och gamla ärenden och all kommunikation med vår support sker krypterat. Om du skickar e-post så tänk på att inte skicka några personuppgifter av känslig karaktär.

Du hittar inloggningslänk till systemet samt egna e-post adresser för alla våra tjänster nedan. Vårt supportsystem heter Zammad.

Öppettider:
Vardagar 9:00 – 12:00 samt 13:00 – 16:00 (fredagar 15:00)

Skicka ärenden via vårt support system

Sambruk Support system

Skicka ärende avseende systemet Provisum

Första gången du använder vårt supportsystem ombeds du registrera dig, när det är klart kan du välja att bli inloggad automatiskt eller logga in varje gång du vill använda systemet.

Via systemet kan du registrera nya ärenden, ta del status av pågående ärenden och se på historiska ärenden.

Skicka ärenden via e-post
Om du skickar e-post så tänk på att inte skicka några personuppgifter av känslig karaktär.

  • TillArbetslivet – tillarbetslivet(at)sambruksupport.se
  • EGIL – egil(at)sambruksupport.se
  • UKA – Ej e-post, logga in på supportsidan!
  • FixaMinGata – fixamingata(at)sambruksupport.se
  • Provisum – help(at)provisum.se
  • Övriga ärenden – hjalp(at)sambruksupport.se
  • MedborgarPC – hjalp(at)sambruksupport.se

Dokumentation och Driftinformation

Aktuell Driftinformation

Sambruk kommer samla all dokumentation som rör våra tjänster på en plats. Det kommer finnas användarhandledningar och FAQ:er och även systemdokumentation.

Innehållet är ännu mycket begränsat, men byggs upp kontinuerligt.

Tillgången styrs utifrån rättigheter, en del är publik information och annat avsett för vissa grupper. Man kan ta del av öppen information utan att logga in, men för att komma åt skyddade resurser och för att kunna ändra och lägga till måste man skapa en användare och tilldelas rättighet från Sambruks administratörer.

keyboard_arrow_up